Klantenservice

Vervoervoorwaarden Openbaar Vervoer

In de algemene voorwaarden openbaar vervoer vind je informatie over de rechten en plichten van reizigers en van de openbaarvervoerbedrijven.

In aanvulling op deze algemene voorwaarden gelden er ook aanvullende productvoorwaarden voor reisproducten (zoals abonnementen en kortingsproducten). 

 

Voorwaarden gebruik Serviceticket

Iedere reiziger dient bij het instappen in het OV in het bezit te zijn van een eigen, geldig vervoerbewijs of kan deze bij de chauffeur aanschaffen. Ondanks dat we ons volop inzetten om systemen goed te laten functioneren, kan het voorkomen dat inchecken vanwege technische redenen niet mogelijk is. In dat geval kunnen reizigers een betaalbaar Serviceticket aanschaffen bij de chauffeur. Het Serviceticket is een geldig vervoerbewijs.
 
Het EBS Serviceticket is een los kaartje met barcode dat wordt verkocht door de chauffeur. Het kaartje kost slechts € 2,00 (2024 en 2025). Betalen kan met betaalpas of Credit Card. Met het kaartje kan de reiziger één rit maken, ongeacht de lengte van de rit. Overstappen is niet mogelijk met dit kaartje. Het Serviceticket wordt alleen aan reizigers aangeboden als zij door niet-werkende apparatuur, in de gehele bus, niet kunnen inchecken met bankpas, Credit Card of OV-chipkaart. Reizigers met onvoldoende (bank-)saldo of een geblokkeerde kaart kunnen het ticket niet kopen.