Klantenservice

Dienstregeling MeerPlus in de zomermaanden

Zomerdienstregeling en aanpassingen door werkzaamheden Zeeburgerbrug

EBS Public Transportation BV
Datum: 15 juli 2024

Dienstregeling MeerPlus in de zomermaanden

Zomerdienstregeling en aanpassingen door werkzaamheden Zeeburgerbrug.

Van 22 juli tot en met 30 augustus a.s. rijdt EBS voor MeerPlus in de regio Zaanstreek – Waterland volgens de zomervakantiedienstregeling. Een aantal buslijnen rijdt dan minder vaak en scholierenlijnen rijden niet. Het aantal ritten op de toeristenlijnen wordt juist uitgebreid in de vakantieperiode. Door de werkzaamheden aan de Zeeburgerbrug in Amsterdam rijden de buslijnen tussen Amsterdam Zuidoost en Purmerend/Volendam met een aangepaste dienstregeling.

Scholierenlijnen 610 en 614

Lijn 610 en 614 rijden niet van 22 juli t/m 1 september.

Werkzaamheden Amsterdam Zuidoost Zeeburgerbrug  (A10)

Zeeburgerbrug Oost (A10)  - 22 juli t/m 13 augustus
De brug wordt afgesloten richting Purmerend/Volendam. De bussen rijden daarom op de heenweg de normale route. Op de terugweg (richting Purmerend/Volendam) zijn de routes en tijden aangepast:

• Lijn 370 rijdt volgens normale dienstregeling van Purmerend naar Diemen en Amsterdam Zuidoost, en gaat vanaf station Holendrecht direct door, omleiding via de Coentunnel, naar Het Schouw en Purmerend.
  • Lijn 276, 277 en 278 rijden ’s ochtends volgens normale dienstregeling. ’s Middags starten de ritten op halte Diemen Vinkenbrug en rijden de route door Amsterdam Zuidoost naar Holendrecht, en dan ook omleiding via de Coentunnel naar Het Schouw, Purmerend / Edam / Volendam.
  • Reizigers vanuit Amsterdam Zuidoost naar Purmerend/Waterland stappen daarom tijdelijk aan de overkant van de weg in. De tijden zijn aangepast.

Zeeburgerbrug west (A10) - 14 augustus t/m 8 september
De brug wordt afgesloten richting Amsterdam Zuidoost. De lijnen naar Amsterdam Zuidoost rijden een omleiding via de Coentunnel en station Holendrecht. Terug is de route als normaal.

• Lijn 370 rijdt op de normale tijden van Purmerend naar het Schouw, en rijdt dan een omleiding (Coentunnel) naar station Holendrecht, en vervolgens de route door Amsterdam Zuidoost en Diemen terug naar Purmerend.
  • Lijn 276, 277, 278 rijden ook op de normale tijden vanuit Purmerend/Volendam en de omleiding (Coentunnel) via station Holendrecht en dan de route door Amsterdam Zuidoost naar Diemen. ’s Middags rijden lijn 276, 277 en 278 als normaal.
  •  Reizigers vanuit Purmerend/Waterland naar Amsterdam Zuidoost stappen daarom tijdelijk aan de overkant van de weg uit. De tijden zijn aangepast.

Toeristenlijnen 800 en 801

• Lijn 800 en 801 rijden van 1 juli t/m 31 augustus elke dag en het aantal ritten is uitgebreid:
  • 800 rijdt 4x/u van Amsterdam Centraal naar Zaanse Schans en dan 2x/u door naar Edam/Volendam en Amsterdam
  • 801 rijdt 2x/u van Amsterdam Centraal naar Volendam/Edam en Zaanse Schans, en dan 4x/u door naar Amsterdam
  • (Vanaf 1 september rijden lijn 800 en 801 weer net als nu, dus enkel in het weekeinde, en 801 rijdt alleen tussen Zaanse Schans-Amsterdam)